Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις για ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και καταλύματα λόγω κορωνοϊού

Οσο ο κορονοϊός εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, χιλιάδες ταξιδιώτες ανά την υφήλιο ακυρώνουν ή τροποποιούν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.

Αλλά σε περίπτωση ακύρωσης, η επιστροφή χρημάτων από ένα ξενοδοχείο ή ένα νοικιαζόμενο δωμάτιο μπορεί να αποδειχθεί μια ιδιαίτερα περίπλοκη υπόθεση, καθώς οι πολιτικές ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των εταιρειών.

Η επίσημη ανακοίνωση της πλατφόρμας VRBO σχετικά με τον Covid-19 επισημαίνει ότι δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περιστατικά «ανωτέρας βίας», όπως είναι τα καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές.

Αντίθετα, η Airbnb έχει επεκτείνει την πολιτική της στον τομέα αυτό, καλύπτωντας τους ταξιδιώτες που πηγαίνουν ή έρχονται από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και ορισμένες περιοχές της Ιταλίας. Αυτό εξακολουθεί να αφήνει πολλούς ταξιδιώτες χωρίς προστασία, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων ανθρώπων με διαφορετικό προορισμό ή προέλευση.

Πολλοί τέτοιοι ταξιδιώτες έχουν ενημερωθεί ότι για να λάβουν πίσω το σύνολο των χρημάτων της κράτησής τους, θα πρέπει το μέρος που επρόκειτο να επισκεφτούν να βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Καθώς ο Covid-19 εξαπλώνεται, η κατάσταση παραμένει ρευστή, με τις πολιτικές των εταιρειών να ανανεώνονται συχνά. Για αυτό είναι χρήσιμο, εάν σχεδιάζετε να ακυρώσετε ένα ταξίδι, καλό είναι να γνωρίζετε τι ισχύει σχετικά με την επιστροφή χρημάτων.

Μπορείτε να λάβετε επιστροφή από πλατφόρμες μίσθωσης;

Οταν ένας ταξιδιώτης κλείνει κατάλυμα μέσω Airbnb, η κράτησή του εμπίμπει σε μία από τις έξι πολιτικές ακύρωσης της εταιρείας, που κυμαίνονται από ευέλικτη έως εξαιρετικά αυστηρή. Αυτή ορίζεται από τον οικοδεσπότη.

Ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ορισμένες ακυρώσεις που σχετίζονται με τον Covid-19 μπορούν να τύχουν επιστροφής χρημάτων. Οταν ο ιστότοπος αναγνωρίζει ότι οι ταξιδιώτες πρόκειται να ταξιδέψουν ή προέρχονται από συγκεκριμένες πληγείσες περιοχές, δημιουργείται ένα αυτόματο μήνυμα που προσφέρει την ευκαιρία της ακύρωσης χωρίς επιβάρυνση.

Μεταξύ των περιοχών αυτών, περιλαμβάνονται επί του παρόντος η ηπειρωτική Κίν, οι περιφέρειες της Λομβαρδίας, του Βένετο και της Αιμίλια-Ρομάνα στην Ιταλία και η Νότια Κορέα. Το Airbnb δεν είναι διαθέσιμο στο Ιράν, το οποίο έχει επηρεαστεί εξίσουν σοβαρά από τον κορονοϊό.

Ακόμα κι αν κάποιος δεν έρχεται ή πηγαίνει σε μια περιοχή που δικαιούται αυτομάτως επιστροφή χρημάτων, ίσως να είναι και πάλι εφικτή η αποζημίωση.

Στην ιστοσελίδα της, η Airbnb δηλώνει ότι οι ταξιδιώτες θα καλύπτονται από την πολιτική ελαφρυντικών περιστάσεων εάν πρέπει να ακυρώσουν την κράτησή τους για να συμμορφωθούν με τις αρχές ή εάν η μεταφορά τους ακυρωθεί λόγω του Covid-19. (Οποιοσδήποτε έχει διαγνωστεί ή υπάρχει υποψία ότι έχει Covid-19 μπορεί επίσης να πάρει πίσω τα χρήματά του.)

Αντίθετω, η VRBO δεν προβλέπει καμία εξαίρεση στην πολιτική ακύρωσης, ακόμη και αν σχετίζεται με τον κορονοϊό.

Μπορείτε να λάβετε επιστροφή από ξενοδοχείο;

Οι πολιτικές ακύρωσης ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των εταιρειών και οι αλυσίδες ξενοδοχείων συνεχίζουν να επικαιροποιούν τις ανακοινώσεις τους τις τελευταίες ημέρες. Ωστόσο, ακόμη και σε πρόσφατες δηλώσεις τους, οι γεωγραφικές περιοχές που καλύπτονται από τις πολιτικές επιστροφής δεν τηρούν τις συστάσεις των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών.

Η Marriott, η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο, δεν χρεώνει τέλη ακύρωσης για τους ταξιδιώτες που πηγαίνουν ή προέρχονται από έναν κατάλογο περιοχών που έχουν πληγεί από τον κορονοϊό.

Η Choice Hotels, ένας όμιλος με γνωστά εμπορικά σήματα όπως το Sleep Inn και το Rodeway Inn, δήλωσε στο CNN ότι οι ταξιδιώτες που πηγαίνουν προς ή προέρχονται από την Κίνα θα μπορούσαν να ακυρώσουν τις κρατήσεις τους για διαμονές μέχρι τις 31 Μαρτίου χωρίς καμία επιβάρυνση.

Ο όμιλος ξενοδοχείων InterContinental, που διαθέτει ξενοδοχεία σε περίπου 100 χώρες, προσφέρει ακυρώσεις χωρίς χρέωση για τις απευθείας κρατήσεις μέχρι τις 31 Μαρτίου προς και από την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο, την Ταϊβάν, τη Νότια Κορέα και την Ιταλία.

Τι γίνεται με τις κρατήσεις μέσω Booking.com;

Πολλές ανακοινώσεις ξενοδοχείων σχετικά με τα ταξίδια που επηρεάζονται από τον Covid-19 διευκρινίζουν ότι οι πολιτικές ακύρωσης ισχύουν μόνο για κρατήσεις που γίνονται απευθείας μέσω του ξενοδοχείου. Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει κράτηση μέσω ενός ιστότοπου τρίτου μέρους, όπως η Expedia ή το Booking.com, πρέπει να επικοινωνήσουν απευθείας με αυτούς τους ιστότοπους.

Σε μια ανακοίνωση που ανανεώθηκε στις 7 Μαρτίου, το Booking.com γνωστοποποίησε ότι ο Covid-19 πληροί τις προϋποθέσεις για ανωτέρα βία/ αναγκαστικές περιστάσεις.

Οι κρατήσεις αυτές, λοιπόν, μπορούν να ακυρωθούν χωρίς χρέωση. Η πολιτική αυτή καλύπτει τα ταξίδια προς και από την ηπειρωτική Κίνα, καθώς και ορισμένες περιοχές της Ιταλίας και της Νότιας Κορέας. Επιπλέον, η πολιτική ισχύει για τους ταξιδιώτες που πλήττονται από ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και «μεμονωμένες περιπτώσεις όπου ένας ταξιδιώτης δεν μπορεί ευλόγως να αναμένεται να ταξιδέψει/παραμείνει».

Ο ιστότοπος κρατήσεων Expedia κατευθύνει τους ταξιδιώτες που ζητούν επιστροφή χρημάτων σε μια ηλεκτρονική πύλη πελατών και σημειώνει ότι θα απαντήσει στα αιτήματα για την άρση των επιβαρύνσεων ακύρωσης εντός 14 ημερών. Σε δήλωση της στην επίσημη ιστοσελίδα της, η εταιρεία σημειώνει ότι ένας μεγάλος όγκος κλήσεων καθιστά δύσκολη την επικοινωνία με την εταιρεία μέσω τηλεφώνου.

Βοηθάει η ταξιδιωτική ασφάλιση;

Ακόμα κι αν κάποιος έχει ταξιδιωτική ασφάλιση, μπορεί να μην καλύπτεται. «Η βασική ταξιδιωτική ασφάλιση είναι πολύτιμη, αλλά όχι στην περίπτωση του κορονοϊού», δήλωσε στο CNN ο Σταν Σάντμπεργκ, συνιδρυτής του Travelinsurance.com, σημειώνοντας ότι η βασική ταξιδιωτική ασφάλιση δεν συνεισφέρει για ταξιδιωτικές οδηγίες ή όταν οι ταξιδιώτες απλώς ανησυχούν.

Για καλύτερη κάλυψη, ο Σάντμπεργκ προτείνει την αγορά μιας πολιτικής «Ακύρωσης για κάθε λόγο», η οποία προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία.

indicator.gr