Το Γενικό Λύκειο και το 1ο Γυμνάσιο Λέρου στην 2η φάση του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

218 ομάδες από όλη την Ελλάδα θα συμμετέχουν στην 2η φάση του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών, μεταξύ τους και το Γενικό Λύκειο και 1 Γυμνάσιο Λέρου!

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αξιολόγηση των προτάσεων της 1ης φάσης του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών .

Στο διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή 246 ομάδες μαθητών από σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καταθέτοντας πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών (όπως arduino, raspberry Pi, thymio, Edison, Mbot. ESP32 κ.α), τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης-σχεδιασμού-εκτύπωσης και ανοιχτού λογισμικού. Από το πλήθος και την ποιότητα των προτάσεων εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί πολύ αξιόλογο ανοιχτό περιεχόμενο που θα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αξιολογήθηκαν συνολικά 246 προτάσεις από 68 αξιολογητές. Κάθε πρόταση αξιολογήθηκε από 2 αξιολογητές και για 60 προτάσεις που υπήρξε απόκλιση της βαθμολογίας μεγαλύτερη του 25% μεταξύ των δύο αξιολογητών, υπήρξε και τρίτη αξιολόγηση.

Λόγω του μεγάλου αριθμού των αξιόλογων προτάσεων και της μικρής διαφοράς της βαθμολογίας μεταξύ των προτάσεων, η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσουν στη 2η φάση του Διαγωνισμού όλες οι πλήρεις προτάσεις που ικανοποιούν τα κριτήρια συμμετοχής στον Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών.

Για τις 100 ομάδες με την υψηλότερη βαθμολογία, γίνεται προσπάθεια εύρεσης χορηγιών για να καλυφθεί το κόστος εξοπλισμού για τη συμμετοχή τους στο Διαγωνισμό.

Βαθμολογίες:

19 ΓΕΛ Λέρου ΓΕΛ Λέρου Αυτοματοποιημένο παιχνίδι Μπάσκετ – Τύπου «Ρολόι» https://github.com/GELLerou-Basket/basket
33 1ο Γυμνασιο Λέρου 1ο Γυμνάσιο Λέρου Φορητό χρονόμετρο και φώτο – φινις για το μάθημα της Γυμναστικής https://github.com/1gymlerou-fotofinish/photofinish

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών απευθύνεται σε ομάδες μαθητών σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Ο Διαγωνισμός έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους και δεν επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειές τους τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.

Ο διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία έργων (τεχνουργημάτων) με τη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού (Open Design, Open Software & Open Hardware) και την παραγωγή σχετικών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Η θεματολογία περιλαμβάνει έργα αυτοματισμού, φωτισμού-ήχου, αισθητήρων-περιβάλλοντος, έξυπνα αντικείμενα, διατάξεις έγκαιρης ειδοποίησης, αυτόνομα οχήματα, κατασκευές που φοριούνται (wearables), εφαρμογές ψυχαγωγίας, υγείας-ευεξίας, εξοπλισμό εργαστηρίων, έργα εκπαιδευτικών χρήσεων και εκπαιδευτικών εφαρμογών και εφαρμογές ΙοΤ, (π.χ. Open source robotics, openrobothardware, κλπ).

Στην τελική φάση του διαγωνισμού, η οργανωτική–επιστημονική επιτροπή θα επιλέξει τα 3 καλύτερα έργα ανά κατηγορία (σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης) τα οποία θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Διαγωνισμού στην Αθήνα.

basket – ΓΕΛ Λέρου – Παιχνίδι μπάσκετ, τύπου “Ρολόι”

Περιγραφή

Εμπνευσμένοι από το παιχνίδι “Ρολόι” που παίζεται σ’ ένα γήπεδο μπάσκετ, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες, μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο (π.χ. ένα λεπτό), να μαζεύουν πόντους από προκαθορισμένες θέσεις του γηπέδου. Οι πόντοι αυτοί θα είναι ανάλογοι της δυσκολίας της θέσης. Για παράδειγμα κοντινές θέσεις θα δίνουν ένα πόντο ενώ όσο απομακρυνόμαστε από το καλάθι θα αυξάνονται και οι πόντοι. Νικητής θα αναδεικνύεται αυτός που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους μέσα στο συγκεκριμένο χρόνο.

Το σύστημα θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, ώστε με κατάλληλους αισθητήρες να αναγνωρίζεται η θέση από την οποία σουτάρει ο παίκτης κάθε φορά, αισθητήρα τοποθετημένο στο καλάθι για να μετράει τις εύστοχες βολές, χρονόμετρο και buzzer για την αντίστροφη μέτρηση και λήξη του χρόνου, καθώς και οθόνη στην οποία να αναγράφονται όλες οι πληροφορίες (παίκτης, υπολειπόμενος χρόνος, σκορ, νικητής στο τέλος του παιχνιδιού).

Η κατασκευή θα γίνει από την ομάδα των μαθητών σε μακέτα, στο στιλ επιτραπέζιου παιχνιδιού, ενώ μπορεί να υπάρξει υλοποίηση της ιδέας στο φυσικό κόσμο στο μέλλον.

photofinish – 1 Γυμνάσιο Λέρου

Δίπλα στο σχολείο μας υπάρχει ένα γήπεδο στίβου το οποίο το χρησιμοποιούμε καθημερινά για το μαθημα της γυμναστικής. Σκοπός μας ειναι η δημιουργία μαζί με μια ομάδα παιδιών, ενός εξειδικευμένου οργάνου το οποίο θα βοηθήσει την καλυτερη διεξαγωγή του μαθηματος της Φυσικής Αγωγής. Θεωρούμε ότι ειναι εφικτή η μελέτη, η σχεδιαση και η κατασκευη ενός συστήματος χρονόμετρου – φώτο φίνις. Ετσι θα εχουμε την παιδαγωγική αξιοποίηση του project τόσο στα αντικείμενα της Πληροφορικής-Τεχνολογίας όσο και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Είναι δυνατή η υλοποίηση της κατασκευής με ενα συνδυασμό μιας ανοικτής πλατφορμας οπως το arduino με αισθητήρες κίνησης , καταλληλή φωτογραφική μηχανή και ένα σύστημα επικοινωνίας με μια κινητή συσκευή του εκπαιδευτικού προκειμένου να λαμβάνει τα αποτελέσματα.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία και στις δύο ομάδες!

πηγή robotics.ellak.gr