Κ. Γαβρόγλου: Τον Ιούνιο το σχέδιο για κατάργηση των Πανελλαδικών (βίντεο)

Ο υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι στόχος είναι να μπορούν περισσότερα παιδιά να σπουδάσουν αυτό που θέλουν, “σήμερα αυτό το ποσοστό είναι μόλις 30%”

Μετά την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων θα δημοσιοποιηθεί το κυβερνητικό σχέδιο για αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τον Ιούνιο του 2020, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Εξήγησε ότι στόχος είναι να μπορούν περισσότερα παιδιά να σπουδάσουν αυτό που θέλουν, «σήμερα αυτό το ποσοστό είναι μόλις 30%». Και πρόσθεσε: «Υπάρχει αυτόνομη παιδευτική διάσταση στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεν είναι αποκλειστικός σκοπός να βρει κανείς δουλειά αφού τελειώσει ένα πανεπιστήμιο».

Ο Κ. Γαβρόγλου μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7 ευχήθηκε καλή επιτυχία στα παιδιά που θα δώσουν σε λίγες μέρες πανελλαδικές και ψυχραιμία στους γονείς τους. «Έχουμε αυξήσει τον αριθμό εισακτέων όπως και τον αριθμό όσων μπορούν να πάνε από τα ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ», ανέφερε.

«Προχωράμε στις συνέργειες ανάμεσα στα ΑΕΙ κ τα ΤΕΙ χωρίς να πανεπιστημιοποιούμε τα ΤΕΙ ούτε να τα συνενώνουμε» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας διευκρινίζοντας: «Κάνουμε μια συνέργεια επί της ουσίας με νέο προσωπικό και πρόσθετη χρηματοδότηση».

Ο υπουργός Παιδείας έκανε επίσης δύο εξαγγελίες: “από Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, πρώτα του λυκείου και μετά οι υπόλοιποι.

Από Σεπτέμβρη θα έχουμε στα σχολεία στην Γ’ Γυμνασίου μετά την ολοκλήρωση του ωραρίου δωρεάν μαθήματα για πληροφορική και για αγγλικά που θα οδηγούν σε κρατικά πιστοποιητικά”.

Σχετικά με το θέμα των προσλήψεων είπε: «Τον Οκτώβριο θα ανακοινώσουμε το σχέδιο και τον αριθμό των διορισμών στην εκπαίδευση σε βάθος τριετίας. Συζητάμε με τους θεσμούς το σύστημα πρόσληψης, θα μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία. Από τον Σεπτέμβριο του 19 θα έχουμε κάθε Σεπτέμβριο μεγάλο αριθμό προσλήψεων στα σχολεία. Δώσαμε 1.000 θέσεις στα ΑΕΙ κ διαπιστώσαμε ότι πολλά πανεπιστήμια αργούν ενώ δεν επέλεξαν καμία από τις υποψηφιότητες».

Για το πρόβλημα της παραπαιδείας ο Κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι «πρέπει να συζητηθεί με την κοινωνία. Θέλουμε να έχουμε τρίτη λυκείου ή όχι; Ενισχύουμε θεσμούς εκτός σχολείου. Πρέπει το σχολείο να αποκτήσει στη συλλογική συνείδηση το κύρος που είχε».

«Δεν υπάρχει θέμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών» ξεκαθάρισε ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Εξήγησε ότι θα γίνεται αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας μετά το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς και τόνισε: « Η πολιτεία δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να κρίνει τους εκπαιδευτικούς όταν τους έχει αφήσει αβοήθητους, ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί πολύ καλύτερα να βρει λύσεις στα εσωτερικά προβλήματα της σχολικής κοινότητας».

Αναγνώρισε ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι πολύ χαμηλοί και επανέλαβε ότι η κυβέρνηση συστηματοποιεί την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενώ «είμαστε σκληροί με πειθαρχικές κυρώσεις στους εκπαιδευτικούς με κακή συμπεριφορά». Όμως ως προς τη γνωσιακή ανεπάρκεια, το ζήτημα είναι η επιμόρφωση και όχι η τιμωρία, κατέληξε

Κατά τον κ. Γαβρόγλου, «δεν υπάρχει πρόταση για μετακίνηση του Πολυτεχνείου. Συζητάμε πώς θα ζωντανέψει το κέντρο, με ερευνητικές δραστηριότητες, όχι διοικητικές προσεγγίσεις».

Σε σχέση με τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για ανομία στα πανεπιστήμια ο Κ. Γαβρόγλου απάντησε ότι: «Η αστυνομία μπορεί να παρέμβει στα πανεπιστήμια και πρέπει να το κάνει αν διαπράττονται ποινικά αδικήματα. Δεν χρειάζονται αλλαγές στη νομοθεσία. Το άσυλο έχει και συμβολικό περιεχόμενο. Με ειρωνεύτηκαν για την αναφορά μου σε ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα. Αν όμως οι φοιτητές μπορούσαν να οργανωθούν μέσα στα πανεπιστήμια δεν θα υπήρχαν προβλήματα παραβατικότητας». Με φοβίζει, είπε ο Κ. Γαβρόγλου, ότι το θέμα των ναρκωτικών παίρνει τόσο μεγάλες διαστάσεις.

Σε σχέση με τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι« θα προχωρήσει, θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια, παρά τις αντιδράσεις. Τα νέα ζευγάρια θα διευκολυνθούν πολύ».

πηγή left.gr