Ν. Σαντορινιός: Ναυαγεί η Παιδεία στα νησιά. Τεράστια τα κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δωδεκανήσου

Επί τέσσερα χρόνια τα παιδιά στα νησιά μας, άκουγαν το πρώτο κουδούνι του Σεπτέμβρη με τα βιβλία και
τους δασκάλους να τους περιμένουν στην τάξη.

Όταν οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας αποδείκνυαν έμπρακτα, και όχι με λόγια, το γεγονός ότι η στελέχωση των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων δομών εκπαίδευσης της χώρας μας, και δη αυτές των απομακρυσμένων περιοχών, αποτελούσαν προτεραιότητα
για την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η τότε Αντιπολίτευση, και σημερινή Κυβέρνηση, μας έλεγε ότι κάνουμε απλά το αυτονόητο.

Τελικά, όμως, το Αυτονόητο είναι δύσκολο πολύ.

Φέτος τα σχολεία στα Δωδεκάνησα άνοιξαν μετρώντας περί τα 200 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και περίπου 250 στην Πρωτοβάθμια.

Πολλές δομές δεν μπορούν καν να χωρίσουν τμήματα με τόση χαμηλή στελέχωση, με αποκορύφωμα την παντελή απουσία εκπαιδευτικού στο Καστελόριζο, όπου μετά από τέσσερα χρόνια, το δημοτικό σχολείο αντιμετωπίζει κίνδυνο συνέχισης της λειτουργίας του, αφού η λύση που κρίθηκε από το Υπουργείο αφορά «δανεικό» δάσκαλο από το μικρό νησί της Χάλκης.

 

Ακόμη, η ομαλή λειτουργία των ΕΠΑΛ τίθεται σε κίνδυνο και οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις ανάγκες.

Έτσι, ενώ τα μεγάλα λόγια για τα νησιά και τους νησιώτες περίσσεψαν κατά την επίσκεψη της κας. Κεραμέως στην Λέρο κατά την μέρα του αγιασμού, εντούτοις το Υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει σε απόλυτη ένδεια τις δομές της Δωδεκανήσου και έχει φέρει χιλιάδες γονείς και παιδιά σε αδιέξοδο.

 

Η Υπουργός πρέπει άμεσα να μεριμνήσει για τη στελέχωση των σχολείων των νησιών, έτσι όπως αδιάλειπτα γινόταν κατά τα προηγούμενα χρόνια, εξασφαλίζοντας την πλήρωση όλων σχεδόν των κενών θέσεων που χρειάζονται τα σχολεία για να προσφέρουν τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια στα παιδιά.

 

Παράλληλα, οφείλει Κυβέρνηση της ΝΔ, να διαβεβαιώσει γονείς, εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές ότι η παρούσα κατάσταση είναι αποτέλεσμα μιας λανθασμένης διαχείρισης και όχι μια προσπάθεια υποστελέχωσης και υποβάθμισης δομών με τελικό στόχο το κλείσιμο σχολείων, έτσι όπως σχεδιαζόταν αλλά ανακόπηκε το 2015.