Γ. Κουφογιάννης: Τα προϊόντα που παράγουν τα νησιά μας, μπορούν να σταθούν αντάξια σε κάθε αγορά.

Συνέντευξη του κ. Γιάννη Κουφογιάννη στο Leros Voice.

Κύριε Κουφoγιάννη, καλησπέρα και σας ευχαριστούμε που δεχτήκατε να παραχωρήσετε την συνέντευξη αυτή στο Leros Voice.

Είναι τιμή και χαρά μου να δέχομαι πρόσκληση για συζήτηση από ένα τοπικό ειδησειογραφικό site, που μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να εδραιωθεί ως πηγή ενημέρωσης σε μεγάλη μερίδα πολιτών, λόγω της αντικειμενικής, αξιόπιστης πολύπλευρης ενημέρωσης, της προσέγγισης των ειδήσεων και παρουσίασης αυτών. Συνεχίστε την καλή δουλειά, σας ευχαριστώ ξανά.

Σε μια εποχή που το “image” παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην κοινωνική και στην επιχειρηματική δράση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προδίδουν πως είστε από τους επαγγελματίες που αφιερώνουν χρόνο στο προσωπικό αλλά και στο επαγγελματικό σας προφίλ. Πόσο έχει ωφελήσει αυτό την επιχείρηση σας;

Νομίζω πως όλοι αντιλαμβανόμαστε κάθε μέρα και περισσότερο τη δύναμη και την επιρροή που μπορεί να ασκήσει το διαδίκτυο σε όλο το φάσμα της καθημερινότητάς μας, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την επικοινωνία, μέχρι το shopping και τη διασκέδαση. Αντιλαμβανόμενοι τα νέα αυτά δεδομένα, και τα οφέλη που απορρέουν των δεδομένων αυτών, προσπαθήσαμε να διαφημίσουμε τη δουλειά μας ή να προωθήσουμε τα προϊόντα μας σαφώς και μέσω του διαδικτύου, χωρίς αυτό όμως να απαιτεί το χρόνο που φαίνεται να απαιτεί: Οι ιστοσελίδες προσφέρουν ένα μοναδικό πλεονέκτημα, ένα αληθινά χρηστικό εργαλείο, και αυτό ονομάζεται «Προγραμματισμένες Δημοσιεύσεις». Ενώ λοιπόν φαίνεται πως κάποιος καθημερινά ασχολείται με τις προσωπικές και επαγγελματικές του δημοσιεύσεις και την συνεχή ανανέωση της σχέσης επικοινωνίας του με το φιλικό ή επαγγελματικό του περιβάλλον, στην πραγματικότητα, ασχολούμενος μόλις ένα απόγευμα την εβδομάδα, μπορεί κάποιος να προγραμματίσει τις δημοσιεύσεις άρθρων και φωτογραφιών που θα ήθελε προωθήσει για το επόμενο χρονικό διάστημα, οι οποίες προβάλλονται τη χρονική στιγμή που έχει επιλέξει να προγραμματίσει. Με τον τρόπο αυτό, κρατούμε συνεχή επικοινωνία με τους φίλους ή πελάτες μας, αφιερώνοντας πολύ λιγότερο χρόνο σε εβδομαδιαία βάση, από αυτό που πραγματικά φαίνεται πως δαπανούμε.

Με μεράκι φαίνεται να έχετε δώσει το δικό σας στίγμα σε μία δραστηριότητα που απαιτεί τέχνη και τεχνική. Είναι αυτό κάτι που προκύπτει μόνο από την εμπειρία νομίζετε;

Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια, προσπαθούμε πραγματικά να κάνουμε το καλύτερο δυνατό που μπορούμε σύμφωνα με τα μηχανικά και τεχνολογικά μέσα, μα και τις όσες γνώσεις διαθέτουμε. Ο συνδυασμός τέχνης και τεχνικής που απαιτείται προκειμένου να φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα ξεκινούν από μία κοινή συνισταμένη, από την ίδια αφετηρία: Τη γνώση. Θεωρώ πως έχω βοηθηθεί σε καταλυτικό βαθμό από τη φοίτησή μου ως Τεχνολόγος Ξύλου και Σχεδιαστής Επίπλων στο ΤΕΙ Καρδίτσας, μία σχολή πρότυπο στο συγκεκριμένο χώρο τα τελευταία είκοσι χρόνια. Στη συγκεκριμένη σχολή, ο σπουδαστής αποκτά όλα εκείνα τα τεχνικά μα και σχεδιαστικά εφόδια που απαιτούνται στο επαγγελματικό του περιβάλλον, μα ως βασικότερο κέρδος θεωρώ τη διαμόρφωση της νοοτροπίας την οποία κάποιος αποκτά εκεί. Αποφοιτώντας της σχολής, δεν είσαι απλώς ένας κάτοχος και γνώστης μίας συγκεκριμένης τέχνης ή τεχνικής, μα μία αστέρευτη πηγή φαντασίας, ένας εγκέφαλος που νιώθει τη σιγουριά να καινοτομήσει και να δημιουργήσει μέσα από τα σχεδιαστικά προγράμματα μα και την πράξη ως κατασκευαστής.

Γνωρίζουμε το πάθος σας και για την τεχνολογία. Η διαδικτυακή σας επιχειρηματική δραστηριότητα, για όσους σας γνωρίζουν, ήταν αναμενόμενη. Μιλήστε μας λίγο για την επιλογή των προϊόντων που φιλοξενούνται στην σελίδα σας.

Στην καθημερινότητά μας ως διαμένοντες στο νησί ερχόμαστε σε επαφή με τα τοπικά μας προϊόντα. Γεύσεις, αρώματα, λαϊκή τέχνη, κοσμήματα, ξυλόγλυπτα, προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης σώματος, διακοσμητικά χώρου, που παράγονται στο νησί μας και στα γύρω νησιά, πραγματικά διαμαντάκια δημιουργίας που φέρουν την Αιγαιοπελαγίτικη αύρα και που σας διαβεβαιώνω πως μπορούν να σταθούν αντάξια στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή αγορά. Το 2016 λοιπόν, δοκιμάζοντας τυχαία με τον καλό φίλο και συνεργάτη Μανόλη Μακρή τη σκούρα ποικιλία του Λέρικου Θυμαρίσιου Μελιού αποφασίσαμε λόγω της απίστευτης ικανοποίησης που μας προκάλεσε, να φτιάξουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα προσπαθήσει να προωθήσει αυτά τα τοπικά καλούδια, προκειμένου να γνωρίσουν τα προϊόντα αυτά και να αισθανθούν την ίδια ικανοποίηση καταναλωτές από την Ελλάδα και την Ευρώπη. Παίρνουμε λοιπόν κάθε ένα προϊόν, το «πακετάρουμε» με την ιστορία του και την τεχνική παραγωγής του και το προωθούμε στο διαδίκτυο. Παρθένο Ελαιόλαδο Λειψών μαριναρισμένο με τσίλι, Κάπαρη και Κρασιά Λέρου, Πίνακες λαϊκής τέχνης Λέρου, Βιολογικά Προϊόντα και Κεραλοιφές Σάμου, χειροποίητα κοσμήματα, ρίγανη και θρούμπι, είναι μερικά από τα προϊόντα που μπορεί να παραγγείλει κάποιος από το www.alatonero.gr  σε όλες τις χώρες της E.E και την Τουρκία.

Μια ιστοσελίδα απευθύνεται σε σαφώς μεγαλύτερο κοινό από ότι το κατάστημα της γειτονιάς. Το αντικαθιστά;

Νομίζω πως όχι. Έχω την εντύπωση πως ειδικά σε αυτόν τον τομέα για τον οποίο μιλάμε, θα υπάρχουν πάντα τουλάχιστον δύο ειδών καταναλωτές: Εκείνοι που θα δειγματιστούν από τη διαδικτυακή περιγραφή, θα πειστούν και θα αγοράσουν, και εκείνοι που αισθάνονται την ανάγκη να έρθουν σε επαφή με το προϊόν, να το δουν, να το αγγίξουν, να το μυρίσουν και ίσως και να το δοκιμάσουν πριν το αγοράσουν. Επομένως κάθε τομέας καλύπτει μια συγκεκριμένη μερίδα καταναλωτών χωρίς να υπερκαλύπτει την άλλη, και άρα υπάρχει αρκετός χώρος για το φυσικό μα και για το ηλεκτρονικό κατάστημα στον τομέα αυτό.

Από ποιες χώρες έχει λάβει παραγγελίες μέσα από το Αλατόνερο; Υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση κοινού;

Έχουμε στείλει προϊόντα σε χώρες που θα μπορούσε να πει κάποιος πως έχουν παραδοσιακή φιλία και μακροχρόνιους δεσμούς με τη Λέρο: Ιταλία, Δανία, Σουηδία, Τουρκία, Γαλλία είναι οι πιο συνηθισμένες, ενώ σπανιότερα σε Ηνωμένο Βασίλειο και Φιλανδία, που έχουμε όμως σταθερούς πελάτες. Το κοινό στο οποίο στοχεύουμε όταν κάνουμε διαδικτυακή διαφημιστική καμπάνια μέσω του facebook είναι συνήθως γυναίκες και άνδρες από 30 – 55 ετών που έχουν δηλώσει ως ενδιαφέροντα τη γευσιγνωσία, τη μαγειρική, τα ταξίδια, τη διακόσμηση, την τέχνη. Έτσι η διαφήμιση είναι στοχευμένη και προβάλλεται στους πιο άμεσα ενδιαφερομένους θα έλεγα.

Κοινωνική προσφορά μέσα από ένα e-shop όπως το Αλατόνερο υπάρχει; Θα βρεθούν σίγουρα κάποια να πουν ότι είναι απρόσωπο.

Συμφωνώ μαζί σας πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι περισσότερο απρόσωπο σε σχέση με ένα φυσικό. Θεωρώ όμως πως αν κάποιος επιχειρηματίας, επαγγελματίας ή απλός πολίτης νιώθει την ανάγκη να προσφέρει στην κοινωνία, (με όποιο μέσο διαθέτει), θα το κάνει, όποιο είδος επιχείρησης για αν διαθέτει και από όποιο πόστο και αν βρίσκεται. Όσον αφορά το Αλατόνερο θα μπορούσα να σας καταθέσω διάφορα παραδείγματα προσφοράς, μα θα σας πω μόνο ένα: Προ ενός έτους, επισκέφτηκαν το νησί μας οι συντελεστές μιας εκπομπής μαγειρικής και γαστρονομικού ενδιαφέροντος ενός πολύ μεγάλου και γνωστού Φιλανδικού τηλεοπτικού καναλιού, προκειμένου να κάνουν αφιέρωμα στον παραδοσιακό τρόπο μαγειρικής της Λέρου. Την τελευταία μέρα παραμονής τους στο νησί, είχαμε φροντίσει με πρωτοβουλία του καλού φίλου Νίκου Φωκά, μόλις επέστρεφαν στα δωμάτιά τους να έβρισκαν μία όμορφη αναμνηστική συσκευασία για τον καθένα, που περιείχε τοπικό κρασοτύρι, θρούμπι, και 30ml παρθένου τοπικού ελαιόλαδου, δωρεά του ηλεκτρονικού μας καταστήματος. Η κίνηση αυτή συμπεριελήφθη εν τέλει στην εκπομπή τους περιτυλιγμένη με τα καλύτερα λόγια όσον αφορά το φέρεσθαι και τη φιλοξενία των Λεριών, αναβαθμίζοντας περισσότερο το τουριστικό προϊόν προς όφελος όλων. Αποδεικνύεται λοιπόν, πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι καθόλου απρόσωπο.

Ως απόρροια των καιρών, αναγνωρίζουμε πως υπάρχουν προκλήσεις και πως το περιβάλλον στο οποίο ζούμε μεταβάλλεται συνεχώς. Επιχειρείτε με επιτυχία λέτε;

 Σίγουρα όσο και αν προσπαθεί κάποιος, πάντα υπάρχουν πάρα πάρα πολλά περιθώρια βελτίωσης ειδικά αν καθοδηγείται μόνος του και πριν λίγο έκλεισε την πρώτη δεκαετία δράσης. Απαιτούνται αμέτρητες αποτυχημένες προσπάθειες έως ότου φθάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα και έως ότου συλλεχθεί η ανάλογη εμπειρία, η υπομονή πρέπει να είναι καλή φίλη αν κάποιος φθάσει εκεί που στοχεύει.

Ο νέας επαγγελματίας πρέπει να ξεχωρίζει; Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που οδηγούν στην απόλυτη σύνδεση με τον πελάτη;

Θεωρώ πως ναι, δε γίνεται κάποιος να προοδεύσει αν δεν είναι ξεχωριστός στη συνείδηση του κοινού. Το λογότυπο, τα διακριτικά, η καινοτομία, μα κυρίως η ποιότητα της δουλειάς του, κάνουν σίγουρα κάποιον ξεχωριστό. Ειδικά στον τομέα της κατασκευής απαιτείται μεγάλος όγκος προσπάθειας και ενέργειας προκειμένου να καταφέρεις να ικανοποιήσεις τους πελάτες και να πετύχεις συνδυασμό ικανοποιητικά ποιοτικού αποτελέσματος και εμπρόθεσμης παράδοσης της παραγγελίας ταυτόχρονα. Θεωρώ πως αυτό είναι το κλειδί.

 Υπάρχει κάποιος τομέας επιχειρηματικός που  σας προκαλεί να ασχοληθείτε περισσότερο;

Κάθε τι με το οποίο ασχολούμαστε, πρωτίστως μας γοητεύει. Δε θα ασχολούμασταν με κάτι βιοποριστικά, αν δεν μας άρεσε ως ενασχόληση. Την περίοδο αυτή, παράλληλα με όλα τα παραπάνω, επεξεργαζόμαστε ένα νέο project που έχει να κάνει με την διαδικτυακή διαφήμιση με μία πρωτοποριακή μέθοδο, με την οποία, όσο και αν έχουμε ψάξει, δεν την έχουμε βρει να λειτουργεί πουθενά στην Ελλάδα. Το επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να σας πληροφορήσουμε καλύτερα πάνω σε αυτό.

 Κοινωνικός τομέας, υπάρχει; Το “κίνημα” Visit Leros είναι ένας τέτοιος τομέας;

Το Visit Leros είναι ένα από τα παιδιά μας, το οποίο το μεγαλώνουμε με φροντίδα! Ήταν μία ιδέα που ξεκίνησε την άνοιξη του 2015 και πραγματευόταν τη δημιουργία μιας διαδικτυακής ομάδας, η οποία σκοπό είχε να εμπνεύσει όσο περισσότερους φίλους του νησιού μας να εργαστούν οικειοθελώς και αφιλοκερδώς, προκειμένου να κάνουμε το νησί μας μέσω του διαδικτύου όσο περισσότερο γνωστό γινόταν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η ιδέα αυτή αγκαλιάστηκε γρήγορα από το κοινό, όπου μέσω των κοινοποιήσεων των δημοσιεύσεων μας από χρήστη σε χρήστη, οι φωτογραφίες της Λέρου έφθαναν πραγματικά πολύ μακριά έξω από τα σύνορα της χώρας. Τη στιγμή αυτή που μιλάμε, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά, 80.000 και πλέον χρήστες μηνιαίως σε περισσότερες από 45 χώρες, βλέπουν, θαυμάζουν, ενημερώνονται, συζητούν, γίνονται μέρος της προσπάθειάς μας για τη Λέρο. Τίποτα βεβαίως δεν θα είχε επιτευχθεί δίχως την πολύτιμη προσπάθεια του φίλου και εξαιρετικού προγραμματιστή Μανόλη Μακρή που απογείωσε τη σελίδα, τη σχεδιαστική αισθητική της αναγνωρισμένης πλέον Αναστασίας Δημητριάδη που σχεδίασε τα λογότυπα και βοηθάει πάντα κάθε προσπάθεια και του φίλου Νίκου Φωκά, που πάντα βρίσκεται πρόθυμα δίπλα μας καθοδηγώντας μας και αποστέλλοντας τις φωτογραφίες του, των οποίων η οπτική πραγματικά συνάδει με αυτό που η σελίδα προσπαθεί να αναδείξει. Τους ευχαριστώ όλους θερμά, κατά τη γνώμη μου αποδεικνύουν πως αν κάποιος έχει όρεξη για δουλειά και κοινωνική προσφορά το κάνει αθόρυβα, μακριά από τα φώτα ή την οικονομική ανταμοιβή.

Σας ευχαριστούμε.

Εμείς σας ευχαριστούμε θερμά!

Ερωτήσεις Άννυ Μοσχονά

Αποκλειστικά για το LerosVoice

Μεταφορικό Ισοδύναμο και στον αθλητισμό

Έμπρακτη στήριξη των αθλητών της νησιωτικής Ελλάδας από την Πολιτεία αποτελεί το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» για τον αθλητισμό που τέθηκε επισήμως σε ισχύ από εχθές Πέμπτη ...